ISBN: 9789144076706
Utgiven: 2011-08-04
Format: Häftad
Språk: Svenska
Genre: Juridik
Detta är den andra boken i en serie om tre. Medierätt 1–3 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra medier.
Medierätt 2 behandlar
Denna fjärde upplaga är uppdaterad med hänsyn dels till den allmänna rättsutvecklingen på området, dels en ny marknadsföringslag som trädde ikraft den 1 juli 2008.
Medierättsböckerna är skrivna för att användas på utbildningar inom medieområdet.
Medierätt 1 behandlar yttrandefrihet och tryckfrihet i tryckta och digitala medier samt radio och tv.
Medierätt 3 behandlar upphovsrätt och orienterar om övriga immateriella ensamrätter som aktualiseras i medieinnehållet.
Fjärde upplagan
Medierätt 1
Medierätt 3