Medierätt 2

ISBN: 9789144076706

Utgiven: 2011-08-04

Format: Häftad

Språk: Svenska

Genre: Juridik

 

Detta är den andra boken i en serie om tre. Medierätt 1–3 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra medier.

Medierätt 2 behandlar

  • de grundläggande reglerna för reklam och marknadsföring
  • marknadsföringslagen
  • andra viktiga marknadsrättsliga lagar
  • innebörden av ”god marknadsföringssed”
  • regler för förmånserbjudanden och personliga förmåner.

Denna fjärde upplaga är uppdaterad med hänsyn dels till den allmänna rättsutvecklingen på området, dels en ny marknadsföringslag som trädde ikraft den 1 juli 2008.

Medierättsböckerna är skrivna för att användas på utbildningar inom medieområdet.

Medierätt 1 behandlar yttrandefrihet och tryckfrihet i tryckta och digitala medier samt radio och tv.

Medierätt 3 behandlar upphovsrätt och orienterar om övriga immateriella ensamrätter som aktualiseras i medieinnehållet.

Fjärde upplagan

Medierätt 1

Medierätt 3