Det här är boken för dig som är intresserad av att starta ett företag, eller redan driver ett företag som du vill utveckla. Här får du en komplett kunskapsbas för hur du går till väga.
Boken innehåller dels modeller och metoder som bygger på forskning om vad som gör företag hållbara och lönsamma, dels många exempel på vad framgångsrika företag - små och stora - i olika branscher gör för att utvecklas. Det handlar om allt från kalkylering, marknadsföring, ledarskap och kundanalys till fakturering och redovisning. Kunskap och omsorg om delarna skapar en bra helhet. Du behöver inte göra allt själv - men du behöver ha koll på hur företagets konkurrensförmåga kan utvecklas.
Boken passar alla som snabbt och enkelt vill sätta sig in i hur man startar och driver ett företag, och alla som arbetar med företagande och entreprenörskap i en yrkesroll inom näringsliv, offentlig förvaltning eller civilsamhälle. Den utgör en gedigen grund för starta eget-utbildningar och kurser inom Ung Företagsamhet.