De nya kunskaparna

ISBN: 9789147045365

Utgiven: 1999-07-14

Format: Bok / Övrigt

Språk: Svenska

Genre:

 
Beskriver hur lärandet utvecklas i ett kunskapsföretag. Lärandet ses som ett samspel mellan kunskapsföretagets medarbetare och dess kunder. Boken behandlar de fyra k:na: kundvärde, kundsamspel, kollegesamverkan och kunskapskapital. Tillsammans bildar dessa fyra k:n ett kunskapsföretags samlade kompetens. Kompetens som hela tiden måste utvecklas och hållas vid liv.

Läs mer
Beskriver hur lärandet utvecklas i ett kunskapsföretag. Lärandet ses som ett samspel mellan kunskapsföretagets medarbetare och dess kunder. Boken behandlar de fyra k:na: kundvärde, kundsamspel, kollegesamverkan och kunskapskapital. Tillsammans bildar dessa fyra k:n ett kunskapsföretags samlade kompetens. Kompetens som hela tiden måste utvecklas och hållas vid liv. Detta är utmaningen för en ledning av ett kunskapsföretag och lyckas inte de, flyr båda anställda och kunder.