Kan man använda en tändsticksask för att nå ett kommunikativt mål? Javisst, menar författaren Kjell Dahlin.
Läs mer Han har skapat sin egen syn på kommunikation – Popretorik. Han fnyser åt den traditionella trångsyntheten där retorik bara är ämnat för politiker och bilförsäljare. Dahlin menar istället att alla är retoriker och att allt kommunicerar. Alltid! Detta synsätt innebär en valmöjlighet. Antingen utnyttjar du Popretorik. Eller så faller du offer för den. Vad väljer du? Kjell Dahlins bakgrund inom kundservice och försäljning i kombination med akademiska kommunikationsstudier borgar för mängder av exempel som ger aha-upplevelser och som får dig att inse hur lite du vetat om retorikens potential. Och hur mycket du med Popretorik nu kan vinna. Popretorik är inte bara ett begrepp, det är ett ifrågasättande perspektiv på kommunikation av idag. Visserligen är människans grundläggande behov desamma, men samhället har förändrats, likaså de kommunikativa möjligheterna. Det här är en spännande och underhållande bok. Det är en bok som inte liknar någon annan retorikbok. Inte på långa vägar.