Händer det att människor går i försvarsställning när du försöker hjälpa dem? Eller att de slutar lyssna fastän dina råd skulle kunna göra livet lättare för dem? Har du kollegor som skulle behöva höra det du har att säga, men som alltid säger emot i stället för att lyssna? … då kan den här boken hjälpa dig! Om du lär dig att förstå mekanismerna bakom defensivt beteende kan du förhindra att det uppstår. Tar du bort orsaken till att en person går i försvarsställning behöver personen inte försvara någonting. I Nå fram får du lära dig hur du ska göra.Bokens första del handlar om värderingar och hur olika värderingar påverkar kommunikationen mellan människor. Den andra delen belyser hur vi tänker och hur det kan försvåra kommunikationen. I den tredje delen visar författaren hur man kommunicerar för att effektivt nå fram till andra människor. Nå fram är en lättillgänglig och användbar handbok för såväl arbetslivet som privatlivet. Boken ger en praktisk vägledning i hur du når fram när du kommunicerar med avvaktande, motsträviga och avvisande personer och personer med helt andra åsikter.
Om författarna Bob Smith är ordförande och initiativtagare till Clear Direction Inc., ett forsknings/ och konsultföretag i Dallas som arbetar med professionell och personlig utveckling ur den formella axiologins perspektiv. Bland hans kunder finns advokatbyråer och professionella serviceföretag, utbildningsföretag och idrottslag. Han har tidigare skrivit Tänkandets dynamik som var nominerad till Årets ledarskapsbok 2006.