Lieber Deutsch 4 2.0

ISBN: 9789147117895

Utgiven: 2015-07-16

Format: Häftad

Språk: Svenska

Genre: Språk (inkl. lexikon, parlörer och ordböcker)

 

I serien Lieber Deutsch 2.0 får eleverna många och varierade övningar i muntlig och skriftlig produktion, samt relevant lästräning och effektiva hörförståelseuppgifter. Språkträningen är lättarbetad och lekfull med många utmanande och lärorika inslag som gör tyskan rolig och intressant. Eleverna känner snabbt att de gör stora framsteg i sin språkinlärning och läraren får mycket stöd i sin undervisning genom det omväxlande och stimulerande lektionsmaterialet.
Serien är ett heltäckande läromedel för kurserna tyska 1–4 och linjerar med ämnesplanen från 2021.

I Lieber Deutsch 4 2.0 för tyska 4-kursen finns:

  • Tematiskt indelade kapitel som inleds med en introduktion, där eleverna värmer upp genom hör- och talövningar som låter eleverna bekanta sig med kapitlets ämnen
  • Två eller flera texter i varje kapitel
  • Innehålls- och diskussionsfrågor till texterna som tränar elevens receptiva förmåga
  • Vokabulärövningar
  • Fördjupande träning av elevens produktiva förmågor skriva och tala. Till övningarna finns hjälp i form av t.ex. stödfrågor att besvara, ord och fraser att använda
  • Extra höruppgifter som tränar elevens receptiva hörförmåga
  • Förslag på projektarbeten
  • En tredelad styckeordlista, där mittspalten består av tyska meningar med det tyska ordet utelämnat
  • Särskilt utvalda tal- och skrivövningar som övar t.ex. hur man sammanfattar en text och hur man uttrycker sina åsikter
  • Grammatiken är placerad fristående i slutet av boken, så att lärare tillsammans med elever kan välja ut de moment som är mest angelägna att arbeta med, allt efter förkunskaper. I stegvisa, blandade övningar får eleven praktisk nytta av sina grammatikkunskaper
  • Realia finns representerat på olika sätt i kursboken. Ett musikavsnitt i varje kapitel tar upp en tyskspråkig artist. Sångerna finns inspelade på lärarljudet (nedladdningsbart)
  • Extra läsförståelse: I Tyska 4 har eleverna behov av mycket lästräning. Därför består texterna av flera olika texttyper.