Utmärkande drag - Intervjuer av yrkesverksamma - Ger verktygen för egen medieproduktion - Övar medieanalyseringar - Praktiska uppgifter
Analyser ger vidgade perspektiv Medieproduktion beskriver vilka olika medieföretag det finns och hur medierna använder text, bild, ljud och form för att påverka vår upplevelse. Genom att eleverna utifrån detta lär sig att analysera medier får de nya perspektiv när de läser en tidning, lyssnar på radio, ser en film eller betraktar en bild.
Från idé till färdig medieprodukt Medieproduktion berättar om hur medieproduktioner, som radio- och tv-program, tidskrifter och reklamfilmer, skapas. Eleverna får ta del av produktionsprocessens olika steg, till exempel tidningsartikelns och reklamfilmens väg från idé till mötet med målgruppen.
Intervjuer För att belysa vilka yrken det finns och vad som krävs av de som arbetar inom branschen finns en rad intervjuer med yrkesverksamma mediearbetare." class="next-head">