Gleerups bild 4–6 är ett heltäckande digitalt läromedel utformat efter kursplanen och uppbyggt utifrån det centrala innehållet. Med Gleerups bild 4–6 får du och dina elever:
● Praktiska övningar kopplade till innehållet ● Filmer att följa och inspireras av som ger en grundläggande förståelse ● Lärarmaterial med lektionsplaneringar och bedömning samt stöd för undervisning ● Interaktiva, självrättande uppgifter till varje avsnitt för repetition
Aktuellt innehåll med hög kvalitet Med Gleerups bild får eleverna bra förutsättningar att utveckla sina förmågor och kunskaper inom bland annat material och verktyg, bildkommunikation och färglära. Eleverna får även förutsättningar att se samband mellan konsthistoria och konstformer.
Interaktivt och multimodalt Det finns filmer att följa och inspireras av som hjälper till att ge en grundläggande förståelse för innehållet i varje avsnitt. Filmerna är även utmärkta för eleverna att repetera tekniker på egen hand. Ordförklaringar och begrepp är markerade i innehållet och hjälper eleverna att träna på begreppen allt eftersom.
Tester och övningar Till varje avsnitt finns interaktiva, självrättande repetitionsfrågor. Frågorna omfattar framförallt begrepp och faktakunskaper. I resultatvisningen kan du följa upp resultaten av övningarna.
Lärarstöd Lärarmaterial med tips och förslag på lektionsplanering och bedömning samt stöd för undervisningen.
Personlig lärupplevelse Gleerups digitala läromedel har stöd för smart studieteknik och ger stora möjligheter till en personlig upplevelse. Bakgrundsfärg och textstorlek går att variera. Egna anteckningar, markeringar och favoriter samlas i personliga översikter. Dessutom går det att få all text uppläst med talsyntes.
Flexibel struktur ger möjlighet till individualisering Du som lärare kan enkelt skapa planeringar direkt i dina digitala läromedel genom att kombinera innehåll från ett eller flera läromedel med länkar till eget och externt material. Du kan dela dina planeringar till både elever och kollegor, vilket ger stora möjligheter till individualisering.