Egna miljöuttalanden -.rätt eller fel

ISBN: 9789171626820

Utgiven: 2007-05-31

Format: Inbunden

Språk: Svenska

Genre: Miljövård

 
Hur man kan och får formulera marknadsbudskap med miljöinnehåll, det är ämnet för den här handboken. Utgångspunkten är den internationella standarden Miljömärkning och miljödeklarationer Egna miljöuttalanden (SS-EN ISO 14021) samt den svenska praxis som utvecklats vid tillämpning av marknadsföringslagen.<br><br>
Boken riktar sig till alla som vill marknadsföra sina produkters miljöfördelar eller som utformar marknadsföring för sina kunders räkning. Tanken är att boken ska utgöra ett stöd i att skapa tydliga budskap utan att riskera att gå i några av de fallgropar man lätt kan trilla i. Förutom ett antal fällande domar i marknadsdomstolen innehåller boken också exempel på hur man kan skapa miljöuttalanden som är både framgångsrika och förenliga med kraven på vederhäftighet.