Med fokus på kommunikation, kroppsspråk och försäljningsteknik visar boken hur du kan skapa positiva kundupplevelser som bygger förtroende och lojalitet. Du får också insikt i hur presentation och exponering påverkar försäljningen – och hur god produktkännedom bidrar till ett bättre bemötande. Ämnet "Service och bemötande" behandlar mötet med kunder i servicesituationer samt hur varor och tjänster kan presenteras. Undervisningen i ämnet service och bemötande ska ge eleverna förutsättningar att utveckla följande: - Förmåga att bemöta kunder i olika servicesituationer. - Förmåga att sälja, presentera och exponera varor eller tjänster. Boken kan användas både för lärarledd undervisning och för självstudier. Läromedlet "Service och bemötande Nivå 1 Gy25" med lärobok, arbetsbok och facit är utarbetat för gymnasieskolan. Det lämpar sig även för bransch- och vuxenutbildningar. Arbetsboken fördjupar kunskaperna med kontrollfrågor. Det är anpassat efter Skolverkets ämnesplaner Gy25. Böckerna är tryckta i Sverige, med ett praktiska format (16 × 22,5 cm). De beställs separat. Författaren, Meg Marnon, är en erfaren utbildningsproducent, pedagog och författare. Sedan 1998 har hon skapat många uppskattade läromedel för gymnasieskolan och arbetsmarknadsutbildningar – med fokus på IT, media och entreprenörskap.