Apple från insidan : hur världens största, mest beundrade och hemligaste företag egentligen fungerar

Översättare: Niklas Darke

Formgivare: Lars Sundh

ISBN: 9789174991611

Utgiven: 2013-10-16

Format: Pocket

Språk: Svenska

Genre: Management

 
»Fängslande, underhållande... innehåller inte en enda tråkig mening.« WIRED
»Om du är ett Apple-fan rekommenderar jag att du väljer ut en helg åt att läsa den här boken, för så fort du börjar kommer du inte att kunna lägga den ifrån dig.« BUSINESS INSIDER
»En fängslande inblick i ett Apple på väg in i post-Jobs-eran.« WALTER ISAACSON, författare till Steve Jobs - en biografi


Apple från insidan avslöjar de hemliga system, riktlinjer och ledarskapsstrategier som gjorde det möjligt för Steve Jobs och hans företag att åstadkomma succé efter succé och skapa sig en sådan enorm, kultliknande skara fans världen över.
Vi blir invigda i koncept som »DRI« (Apples policy att dela ut varje uppgift till en »Directly Responsible Individual«) och »Topp 100« (en årlig ritual där 100 chefer på uppgång valdes ut på ett ordensliknande sätt till en hemlig retreat med Steve Jobs).
Boken bygger på ett stort antal intervjuer och presenterar en unik inblick i ett företag med en djupt förankrad vision om enkelhet och fokus, men samtidigt med ett stenhårt arbetsklimat. Till skenet är det en djupdykning i ett enda företag, men lärdomarna om ledarskap, produktutveckling och marknadsföring är universella.
Detta gör Apple från insidan till en oumbärlig bok för alla som skulle vilja få in lite av den där Applemagin i sitt företag, sin karriär eller sitt kreativa projekt.

»En fängslande inblick i ett Apple på väg in i post-Jobs-eran. Boken är full av färgstarkt rapporterande och smarta analyser som ger lärdomar inte bara om Apple utan om kreativt ledarskap i största allmänhet.« WALTER ISAACSON, författare till Steve Jobs - en biografi

»Adam Lashinsky håller läsaren engagerad med fluga-på-väggen-detaljer som ger berättelsen en nästan filmisk kvalitet.« TIME OUT

ADAM LASHINSKY är en av chefredaktörerna på affärstidningen Fortune och kan ämnet Apple utan och innan. I en förstasidesartikel för tidningen, »Geniet bakom Steve«, förutspådde han att Tim Cook, då helt okänd, så småningom skulle efterträda Steve Jobs som VD.