Undervisningens teorier och praktiker

ISBN: 9789176564172

Utgiven: 1998-04-01

Format: Häftad

Språk: Svenska

Genre: Pedagogik

 
Pressklipp ”För alla som brukar fundera över vad man egentligen gör i skolan, varför man gör det och hur man gör det är det en fascinerande bok. Och den som måhända inte hunnit fundera på sådant ges här en utmärkt startpunkt för reflektion. /.../ Det gör framställningen starkt engagerad och engagerande, både mer teoretiskt fördjupande och mer konkret förankrad i skol-verkligheten än det mesta av den kompetensutvecklande litteratur som lärare nu erbjuds. /.../ Just här ligger bokens stora förtjänst: den är ingen metodhandbok som talar om hur läraren bör bete sig – alltför många sådana böcker har redan getts ut – utan en bok som fördjupar lärarens medvetande om vad som faktiskt händer i klassrummet och om olika metoders hinder och möjligheter.” (Anders Ternström, Lärarnas Tidning april 1998)