Oprahs coach
Julie Morgenstern, konsult i New York åt bl a IKEA, kolumnist i Oprah Winfreys O och flitig gäst i hennes tv-show, kan hjälpa den mest jagade och desorganiserade person att få ordning på hela sitt arbetsliv. De särskilda strategier och kompetenser hon hjälper dig att utveckla för att du ska få verklig ordning och reda på jobbet, och samtidigt kunna göra en optimal insats är: Hitta balansen och se till att boka in andra aktiviteter än jobb, Tänk som en entreprenör, Välj det viktigaste, Skapa tid för att få något gjort, Kontrollera tidstjuvarna, Organisera i takt med förändring, Delegera på rätt sätt, Samarbeta smartare och Hävda ditt värde. På svenska av Julie Morgenstern finns sedan tidigare den uppskattade
Ordning och reda inifrån och ut.
"Rekommenderas till alla som hukar under orimliga arbetsbördor och har svårt att sortera. Råden funkar, jag gick loss på skrivbordet och rensade bort tonvis med papper redan efter några kapitel."
Anna-Britta Ståhl, Leva!