Formgivare: Caroline Linhult
Illustratör: Emma Göthner
ISBN: 9789179751609
Utgiven: 2020-09-04
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Genre: Skönlitteratur barn och ungdom
Lästräning med Saga Louisa Larsson på Solrosvägen!
I den nya bokserien "Läs tillsammans" hittar du en kombination av det bästa ur två världar. Här kan vuxen och barn turas om att läsa. Den vuxne läser huvuddelen av texten i gemener och barnet får läsa enstaka och lättlästa meningar i VERSALER.
På så sätt blir innehållet spännande och roligt för nybörjarläsaren, men texten att läsa förblir enkel och anpassad till barnets läsförmåga.
"Sagasagor" är generöst illustrerade högläsningsböcker som skildrar små och stora ögonblick i Sagas vardag.
Emma Göthners härligt generösa illustrationer i färg hjälper till att beskriva, berätta och stödja texten på ett inkännande sätt.
Den här berättelsen handlar om en dag på stranden då Samir och Sagas glassköp förvandlas till en dramatisk och mycket mer händelserik dag än de kunnat föreställa sig. Allt i sällskap av en kioskägare, två brandmän och två gosiga gosedjur.
Fem, sex, sjuåringar som ska börja läsa själva vill också ha roliga och häftiga berättelser med mycket innehåll.
Det här är en serie som på ett nytt och lite spännande sätt fyller ut klyftan mellan högläsningsböcker och läsa-själv-böcker.
I boken finns även ett uppslag med alfabetet samt två faktauppslag om brandbekämpning.
I "Läs tillsammans-böckerna hittar du alltså en perfekt kombination av högläsning och läsa-själv-text för nybörjarläsaren.
Tillsammansläsning = Turas om att läsa versaler och gemener
Läs också:
Sagasagor. Studsmatta, simskola och en borttappad tigertass
Sagasagor. Syskonsjuka, kämpaglöd och en envis framtand
Sagasagor. Fiffiga kroppen och finurliga knoppen I samarbete med Generation Pep (Även översatt till engelska, somaliska och arabiska)
Sagasagor. Bananbus, finskor och en superjobbig superhjälte
Sagasagor. Ballonglängtan, kurragömma och två tomtar i diket
Berättelserna om Saga finns även som animerade Tv-filmer (SF) och visas på Viaplay.
I