Insikter om framgångsrikt säljskap

Redaktör: Agneta Mårtenson

Formgivare: Torbjörn Ring

ISBN: 9789185705542

Utgiven: 2011-09-22

Format: Inbunden

Språk: Svenska

Genre: Management

 
Att vara en bra säljare innebär en stor kunskap om andra. Denna kunskap kan bara inhämtas genom kunskap om mig själv.

Att sälja dig själv är den största bedriften du kan göra. Det är när en annan människa får tilltro till dig som du har en möjlighet till en bra affär. En bra affär är en affär som håller över tiden. En bra affär är en affär som säljer sig själv när du sålt dig.

Jag sålde en gång en friggebod till en person i ett stugområde. Affären gjorde att jag hade ett års arbete hos hans grannar. Självklart var min produkt, mitt hantverk bra. Men bäst var jag. Bra på att sälja mig själv på ett ärligt och öppet sätt. Ett sätt som gav mina medmänniskor mersmak.

Denna bok handlar lika mycket om ledarskap, ditt ledarskap som säljkunskap. Jag uppmanar dig att svara på ALLA frågorna i boken för att få bästa behållning av din läsning. Det finns inget facit till frågorna. Dina insikter av dina svar är ditt facit. Någon har sagt att försäljning är världens äldsta yrke. Alltså lika gammalt som människan. Vad har då ändrats över tiden? Människans behov och tankesätt tror jag är den största förändringen.

Allt som sker i ditt liv är skapat av dig. Ingen annan är anledningen till dina resultat. Det är din kompetens som avgör resultatet. Med kompetens menar jag, din vilja, din förmåga och din kunskap. Allt detta handlar om dig. Du kan säkert lyckas en tid med olika säljknep och trix men över tiden är det din personlighet som gör dig till vinnare.

Denna bok handlar om att föra dig till vinnare, om du vinner så vinner kunden och den som tillverkar produkten du säljer. I en bra affär finns det tre vinnare. I en dålig affär finns det en vinnare. Du väljer!