Det har skrivits många böcker om mystery shopping, för mystery shoppers. Den här boken är andra upplagan av första boken som är skriven för medarbetare som blir utvärderade av mystery shoppers. Syftet med boken är främst att förklara hur medarbetare kan ha nytta av att bli utvärderade av en oberoende tredje part och hur det kan hjälpa dem att bli framgångsrika och utvecklas i sitt arbete.
Personalrepresentanter kan få en djupare förståelse för:
1. Syftet med mystery shopping
2. Att mystery shopping är en mycket större möjlighet än ett
hot
3. Hur mystery shoppingprogram bör genomföras för att ge
optimal effekt
4. Varför mystery shopping måste göras av ett externt företag
istället för internt i företaget
5. Hur mystery shoppingprogram kan bidra till att medarbetare
får bättre feedback, bättre coachning, personlig utveckling,
en tryggare arbetsplats och bättre arbetsledare.
6. Att alla organisationer, till och med fackliga, kan ha nytta
av att använda mystery shopping
Boken är också lämplig för arbetsledare och företagsledningar som planerar att starta mystery shopping eller att vidare-utveckla sitt befintliga mystery shoppingprogram. Även jour-
nalister, studenter och konsumenter som läser boken kommer att inse att mystery shopping trots allt inte alls är så mystiskt!
Vi som skrivit boken har arbetat med globala mystery shop-pingprogram sedan 1995 och sett hur företag utvecklats tack vare att de använt denna metod på rätt sätt. Då Better Business World Wide är det företag som vi känner till bäst så är det därifrån de flesta exempel i boken kommer ifrån.
6
Eftersom även vi arbetar med kontinuerliga förbättringar så vill vi gärna veta hur vi kan förbättra nästa upplaga av denna bok. Du är hjärtligt välkommen att kontakta oss med dina frågor och förslag.
Veronica Boxberg Karlsson
veronica@betterbusiness.se
Lina Thomasdotter Schölin
lina@betterbusiness.se
Vi hoppas du kommer att uppskatta boken!